Publiczne Przedszkole nr 1 w Przemkowie

W naszym ogródeczku

1. „Wiosenne porządki” – opowieść ruchowa. Rodzic czyta dziecku tekst, zadaniem dziecka jest pokazanie go za pomocą odpowiednich ruchów.

„Wiosenne porządki” Emilia Raczek

Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki. Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dziecko naśladuje machanie miotłą). Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb, i pucowanie ich). Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co niemiara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Wycieranie kurzu). No prawie posprzątane, Ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dzieci naśladują mycie podłogi). Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa.

2. „W naszym ogródeczku”- poszukajcie tej piosenki i  wspólnie ją wysłuchajcie.
I. W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x
Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x
Raz dwa trzy.
II. Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3 x
Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x
Raz dwa trzy.
III. Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x
W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 x.
Raz dwa trzy. https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac

3. Zabawcie się przy piosence.

–  „Ogrodnicy przy pracy” – Rodzic rozkłada na podłodze apaszkę która będzie domkiem ogrodnika. Dziecko zajmują miejsca w domku i przykuca. Rodzic będzie włączał i wyłączał piosenkę. Gdy dziecko usłyszy melodię piosenki, biega po pokoju i naśladują różne prace ogrodnika. Na przerwę w muzyce powraca do swojego „domku” i odpoczywa.

–  „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: Rodzic  podaje rytm, zadaniem dzieci jest go powtórzyć.

–  Rytmizowanie teksu piosenki: - klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;

- równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu.

4. „Porządki w ogródku”– wyjdźcie z dziećmi do swojego ogródka.

Oglądnijcie narzędzia niezbędne w pracach porządkowych w ogrodzie przydomowym wczesną wiosną jakie posiadacie/grabie, konewka, szpadel, motyka, wąż ogrodowy/. Rodzic zadaje dziecku  pytania dotyczące obserwacji: Jakie narzędzia widzi?; Kto wykorzystuje je w swojej pracy?; Co znajduje się blisko dziecka w ogrodzie? A co daleko? Rodzic  zwraca uwagę na to, by dziecko odpowiadało pełnym zdaniem.

5. „W moim ogródku”- spróbujcie wspólnie z dzieckiem zrobić porządki w przydomowym ogrodzie: pozbierajcie patyki, pograbcie, przekopcie grządki, posiejcie nasiona, zasadźcie sadzonki itp. Po powrocie do domu nie zapomnijcie o umyciu rąk.

6. „Grabki” – zabawa plastyczna. Rodzic rysuje dziecku na kartce A4 kontur grabi, dziecko ma za zadanie uformować wałeczki z plasteliny i wykleić nimi kontur tego przedmiotu.

     Życzę miłego dnia. 

NA GÓRĘ