Witamy serdecznie dzieci i rodziców
Temat tego tygodnia to: „Chciałbym być sportowcem”. Uświadomimy sobie znaczenie ruchu dla zdrowia człowieka oraz spróbuję Was zachęcić do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu.
1. Zabawa Aerobik. Rodzic pyta dziecko: – Co to jest aerobik? Jeśli dziecko nie wie, należy wyjaśnić, że są to ćwiczenia przy muzyce rytmicznej, często wykonywane przez panie, które chcą mieć zgrabną figurę.
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc
– naśladujemy ruchy.
2. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Gimnastyka”
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
3. Rozmowa na temat wiersza.
– Co nam daje gimnastyka?
– Co wykonujemy podczas gimnastyki?
4. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych ze sportem.
Dzieci dzielą rytmicznie słowa:
gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy).
5. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Zróbcie to".
Dzieci poruszają się po pokoju odpowiednio do dźwięków tamburynu (grzechotki wykonanej samodzielnie – wsypać rys do butelki plastikowej). Podczas przerwy w grze zatrzymują się i wykonują to, o co prosi rodzic. Np. przysiad, klęk, leżenie tyłem, leżenie przodem, siad skulny, siad skrzyżny, skłon…
6. Wykonanie krążka do ćwiczeń.
- Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Dzieci dostają po dwie kartonowe kartki (np. z bloku technicznego) z rysunkiem kół, każde o średnicy 20 cm. Wycinają koła, sklejają je i ozdabiają mazakami. Na zakończenie przyklejają na swoich krążkach kartoniki ze swoimi imionami.
- Zabawy krążkiem.
* kładą je na głowach i spacerują po sali, starając się, żeby nie spadły im z głów,
* siadają na krążkach, które leżą na podłodze, podnoszą nogi zgięte w kolanach, odpychają się rękami od podłogi, obracają się,
* chodzą po sali i wystukują rytm podany przez rodzica.